Brukernavn

Logg inn med facebook
Nyhetsbrev & Tilbud
Gå ikke glipp av våre freshe nyheter og gode tilbud.
Meld deg på vårt nyhetsbrev nå.
Norska
Søk...



Trygg E-handel

Kundeservice

Kontakt kundeservice dersom det er noe du lurer.
Tlf: (+47) 64 00 75 00
Epost: 
nettbutikk@sapatos.no 

Åpningstider kundeservice:
10 - 15 på hverdager.


Sendingsinformasjon ordre:
Dersom ordren din kommer inn før kl. 13 på hverdager, og vi har varen på lager, blir ordren din sendt ut samme dag. Kommer bestillingen inn på en helligdag eller i helgen vil ordren din bli sendt ut første virkedag. Det kan dessverre forekomme avvik grunnet transport, tekniske utfordringer eller stort ordretrykk. Vi bestreber oss på å få ut din ordre så fort som mulig, dersom det forekommer avvik vil du få beskjed om dette pr. epost.  

NB! Vi gjør oppmerksom på at vi ikke leverer til Svalbard.

Responstid: 
Responstid på epost er max 48 timer på hverdager så lenge henvendelsen dreier seg om faktiske kjøp og bestillinger. Epost sendt helg eller helligdager vil bli besvart første virkedag etter helligdag.
 

Å være kunde hos oss

Det er vårt ansvar å gjøre alt vi kan for at du skal finne dine favorittprodukter hos oss. Vi jobber hardt for å klare å levere gode bilder og god produktinformasjon av samtlige produkter. Ønsker du mer informasjon om våre produkter kan du alltid ringe oss eller sende en e-post nettbutikk@sapatos.no

Hos oss kan du betale med kredittkort eller med Klarna faktura. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år. Med Klarnas fakturabaserte betalingsløsning betaler du først etter at du har mottatt varene dine. Velger du Klarna har du 14 dager på deg til å betale. For å benytte fakturabetaling må du oppgi ditt personnummer for kredittvurdering. For kredittkjøp må du være over 18 år. 
 

14 dagers angrerett - gratis frakt ved kjøp over 500,-

Dersom du ønsker å angre kjøpet er du forpliktet til å gi oss beskjed om dette. Du enten sende en epost til nettbutikk@sapatos.no, fylle ut angrerettskjema som fulgte med ordren din, ringe oss på tlf: (+47) 64 00 75 00 eller fylle ut skjema på Min side i nettbutikken. 

1. Norsk lov gir deg 14 dagers angrerett. Ved et angretkjøp er det visse forpliktelser kjøper og selger må følge innen for angrerettslovens betingelser. Vi har 14 dagers angrerett i nettbutikken og tilbyr alle våre kunder fri frakt ved kjøp over 500,-. Prosessen med å enten bytte produkt eller angre skal være rask og enkel hos oss.

2. Angrerettloven gir deg som forbruker rett til å gå fra avtalen ved å gi melding til oss før utløpet av angrefristen, jf. § 21. Dette kan du enten gjøre via angrerettskjema som fulgte med varen du kjøpte, sende en epost til nettbutikk@sapatos.no, ringe oss på tlf: (+47) 64 00 75 00 eller fylle ut skjema under bytte/returer på min side i nettbutikken. Angrefristen utløper 14 dager fra den dagen du får varen og angrerettskjema i fysisk besittelse. 

3. Du som forbuker skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding, etter § 20 ble gitt, sende varene tilbake. Det vil si at du har 14 dager fra du mottok varen på å gi beskjed til oss om angret kjøp. Og yttligere 14 dager å sende varen i retur etter at du har gitt oss beskjed om retur. Det er ikke angrerett på skopleie produkter, brodder og sokker med brutt forsegling. I følge jf.Angrerettloven § 25 bæres returkostnadene av forbrukeren, men hos oss følger det med returetikett så du som forbruker belastes ikke for returkostnadene hos oss. Men dersom vi ser at du som kunde har mange returer i løpet av kort tid forbeholder vi oss retten til å belaste deg med returkostnadene. 

4. I følge angrerett loven har du rett til å prøve produktet hjemme og sjekke det grundig slik man gjør i fysisk butikk. Dersom du angrer kjøpet vil du i denne situasjonen få hele kjøpesummen tilbake. Husk å legge varen i original emballasje og sørg for at alle lappene er på før du pakker inn skoesken i plast eller papir og setter på returlappen. Returetiketten som følger med kan kun brukes på MyPack utleveringssteder. Vi anbefaler deg å levere returen tilbake på samme sted hvor du hentet varen. Du kan også levere inn varen du ønsker å returnere i en av våre butikker. 

5. Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

6. Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

HUSK Å BE OM KVITTERING NÅR DU LEVERER INN PAKKEN PÅ POSTNORD SINE UTLEVERINGSSTEDER. DU VIL DA FÅ EN BEKREFTELSE PÅ RETUREN PÅ SMS. 

Hvordan angrer jeg før ordren er pakket / sendt fra vårt lager?

Ta kontakt med kundeservice på tlf: 64 00 75 00 og be om at ordren slettes. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.


Bytte 
Dersom du ønsker å bytte en vare kan du enten bytte vare i en av våre butikker eller legge en ny bestilling i nettbutikken på modellen du ønsker og sender varen du ønsker å bytte i retur til oss. Bytte gjelder kun på ubrukte varer. Du kan selvfølgelig prøve produktet hjemme, men hvis varen har synlig slitasje, mangler lapper eller mangler original emballasje, kan vi dessverre ikke bytte varen i et annet produkt. Du kan gi beskjed om bytte enten på epost, nettbutikk@sapatos.no , på tlf:(+47) 64 00 75 00 eller via Min side i nettbutikken. 

Slik legger du inn et retur på Min side:
1. Logg deg inn på min side
2. Velg ikonet for returer
3. Velg utfør returer
4. Velg ordre via skrollmenyen
5. Legg inn informasjon om retur
6. Klikk fortsett

Husk å legge varen i original emballasje (skoesken) og sørg for at alle lappene er på før du pakker inn skoesken i plast eller papir og setter på returlappen. Varen skal leveres inn på samme sted hvor du hentet pakken din, MyPack utleveringssted. Vi sender deg skoen du ønsker å bytte til så fort som mulig. Du vil motta ny leveringsinformsjon på sms. Har du betalt med faktura gjelder den "gamle" fakturaen, du vil ikke motta en ny ved bytte. 

Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr. 200,-. Dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken. Ordren vil bli kreditert minus frakt og gebyr. 

Bytte

Ønsker du å bytte vare så sender du varen i retur til oss og legger inn en ny bestilling i nettbutikken. Husk å gi oss beskjed om bytte gjennom angrerettskjema, epost nettbutikk@sapatos.no eller på tlf: 64 00 75 00. 

Mangler og reklamasjon

Ta kontakt med oss på tlf: (+47) 64 00 75 00 eller epost nettbutikk@sapatos.no dersom produktet du har bestilt fra oss har mangler eller andre kvalitetsproblemer. 

Utdrag fra Forbrukerloven endret ved lov juni 2007
§ 27.Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.
Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.
Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

Dine rettigheter som kunde ved feil eller mangler på vare kjøpt hos Sapatos.

Utdrag fra Forbrukerloven
§ 26.Forbrukerens krav ved mangler
Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren
a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28
b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30
c) kreve prisavslag etter § 31
d) kreve heving etter § 32
e) kreve erstatning etter § 33.
Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.
For andre feil ved selgerens oppfyllelse gjelder bestemmelsene om mangler så langt de passer. Partene kan avtale en annen løsning. Avtalefriheten gjelder likevel ikke for installeringsforpliktelser som inngår i salgsavtalen.

Hvis det er mindre feil eller mangler på varen kan ofte beste løsning være å oppsøke en lokal skomaker, men dette må være avtalt med Sapatos på forhånd. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre feilen ut over det som måtte være avtalt med oss, betaler ikke Sapatos disse utgiftene. Dersom vare ikke er mulig å reparere har du rett på nytt produkt eller pengene tilbake. Tilbakebetaling skal skje innen 14 dager av mottatt reklamasjon. 

Sapatos AS forplikter seg til å følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelser. 

Har du spørsmål vedrørende reklamasjon så ta kontakt med oss på nettbutikk@sapatos.no eller på tlf: 64 00 75 00. 

Retur av reklamasjon:
1. Gi beskjed til kundeservice på epost, tlf eller gjennom min side på sapatos.no
2. Pakk varen godt inn og lim på returetiketten. Dersom du ikke har returetikett ta kontakt med kundservice så sender vi deg en ny.
3. Lever inn pakken på samme sted du hentet den. NB! Husk å be om kvittering
4. Vare krediteres så fort den kommer inn til vårt varelager senest 14 dager etter mottatt reklamasjon.

Betal med kredittkort eller faktura

Hos Sapatos kan du enten betale med kredittkort eller motta faktura. Begge alternativene er gratis for deg som kunde. Velger du å betale med kredittkort vil beløpet reserveres når bestillingen er lagt inn og når varen forlater vårt lager vil beløpet trekkes fra ditt kort.  

Å betale med faktura er helt konstnadsfritt hos oss. For å få betalt med faktura må kunden være kredittgodkjent av Soliditet. Hvis ditt kjøp blir stoppet, er det sannsynligvis pga avvisning fra Soliditet. Har du spørsmål om din kredittverdighet, kan du kontakte Soliditet på telefon 22 45 93 40
 

Gavekort hos Sapatos

På nåværende tidspunkt har vi dessverre to forskjellige gavekortsystemer i våre butikker og nettbutikk. Gavekort som kjøpes i butikkene kan ikke brukes i nettbutikken og nettbutikkens gavekort kan heller ikke benyttes i butikkene. Vi jobber med å legge alt over til ett gavekortsystem og forhåpentligvis vil dette være på plass innen kort tid.

Ønsker du å sjekke saldoen på gavekort som er kjøpt i våre butikker, trykker du her.
 

Frakt og levering

Vi tilbyr frakt med Postnord (MyPack). Forventet leveringstid er oppgitt i utsjekken i nettbutikken. Leveringstiden kan variere ut i fra hvilke land eller postnummer du har. Dersom vi ikke klarer å holde avtalt tid for levering er du i din fulle rett til å heve kjøpet. Tilbakebetaling av kjøpet skal da skje innen 14 dager. 

Bytte av julegaver
Hos oss er det enkelt å bytte julegaver. Du kan enten bytte i en av våre butikker eller nettbutikken til og med lørdag 7. januar 2017. Alle bestillinger gjort mellom 25.11 og 23.12.2016 kan byttes inntil den 7. januar 2017. Dette er forutsatt at ikke varen er brukt. Produktene som skal byttes skal leveres tilbake i tilnærmet samme stand og i original emballasje/skoesken. Du vil da kunne bytte i en annen vare eller få en tilgodelapp på beløpet. 

Levering før jul
Husk å bestille innen 20. desember for levering før jul. Dersom du bor nord for Trondheim er siste frist 18. desember. Vi tar forbehold i forhold til vær. 
 

Personopplysninger

Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.

Kortnummer oppbevares ikke av Sapatos utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

Hvis du ønsker å betale med faktura så må du oppgi fødselsnummeret ditt til PayEx. Det er fordi PayEx gjør en kredittvurdering av deg. Vi samler også inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte tilbud (dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.

Alle kunder får tilbud om nyhetsbrev med informasjon og tilbud men det er frivillig å motta dette. Det er også enkelt å melde seg ut fra e-postlistene med å trykke på linken i bunn av nyhetsbrevene.

 

Bruk av cookies (informasjonskapsler)

Sapatos.no benytter seg av cookies som de fleste andre nettbutikker. En cookie er en liten tekstfil som lagres i din nettlesers internminne av nettsteder du besøker. Cookies brukes blant annet til å gi brukere tilgang til ulike funksjoner på nettstedet, og er en vanlig metode for å logge hvilke sider som besøkes på et nettsted. Sapatos.no bruker cookies blant annet for å kunne gi deg en enklere netthandel med tilgang til login, handlekurv, gjennomføring av kjøp og relevant markedsføring. Vi bruker også cookies til statistikk for å lære om hva våre kunder er opptatt av, slik at vi kan gjøre nettsidene våre enda mer brukervennlige.

Hva slags informasjon lagres?

I informasjonskapslene vil det bli lagret opplysninger om: IP adresse, valgt nettleser, operativsystemer, hvilken bredbåndsleverandør man benytter, samt data over besøkte undersider og dato/tidspunkt for besøket. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere brukeren.

Sapatos bruker følgende cookies:

Google Analytics - Dette er tredjeparts-cookies fra Google Analytics. Disse brukes for å gi oss informasjon om hvordan nettstedet brukes.

Google Adwords - Dette er tredjeparts-cookies fra Google. Vi bruker AdWords-funksjonen Konverteringssporing når det blant annet legges produkter i handlekurven. Dette gjøres for at vi skal vite hvor mange som forlater handlekurven slik at vi kan gjøre nettsiden mer brukervennlig. Denne informasjonskapselen varer i 30 dager, og ingen personlig identifiserende informasjon blir samlet inn eller sporet.

Google Analytics
Sapatos nettbutikk bruker Google Analytics som verktøy for å få et bilde av hvordan besøkende bruker nettstedet. Google Analytics bruker cookies for å samle inn trafikkinformasjon i en anonymisert form. Informasjonen sier noe om hvordan besøkende bruker nettstedet, som for eksempel antall sidevisninger, antall besøk, hvordan besøkende kom inn på nettsiden mm. Formålet med å bruke Google Analytics, er at vi ønsker å kunne gi relevant og god informasjon til våre besøkende, og for at nettstedet vårt skal bli mer brukervennlig.

Trafikkinformasjonen lagres hos Google Inc. IP-adresser blir lagret, men kan ikke spores individuelt tilbake til bruker.

Google AdWords
Sapatos.no bruker cookies fra Google for å kunne gi våre brukere/kunder relevant markedsføring og en god brukeropplevelse.

Facebook
For å kunne vise deg mest mulig relevante annonser tilbyr Facebook annonsering rettet mot brukere av ett nettsted. Facebook som en tredjepart kan bruke informasjonskapsler, web beacons og lignende teknologier for å samle inn eller motta informasjon fra nettstedet, og bruke denne informasjonen til å tilby statistikk og målrettede annonser.

Hvordan kan du unngå at cookies brukes på nettstedet?

Hvis du ønsker at cookies ikke skal benyttes, så kan du endre innstillingene i din nettleser slik at den automatisk avviser eller spør deg hver gang et nettsted forsøker å lagre en cookie. Informasjon om hvordan du gjør dette finnes lett tilgjengelig hos de ulike nettleserleverandørene, og den finner du ved et enkelt søk i Google eller ved å bruke hjelpefunksjonen til den nettleseren du bruker.

Vær oppmerksom på at om du velger å utelukke cookies, vil flere av funksjonene på Sapatos.no ikke fungere.

Det er også mulig å slette cookies som allerede er lagret på din PC. Også dette gjøres litt forskjellig i ulike nettlesere. Informasjon finnes tilgjengelig via hjelpefunksjonen til den nettleseren du bruker.
Ved å bruke nettsiden Sapatos.no samtykker du til bruk av informasjonskapsler. 

Hvis feil på lagerbeholdning

Sapatos har et stort utvalg av både modeller, farger og størrelser. Enkelte ganger kan feil på lagerbeholdning forekomme. Da vil kunden bli kontakten raskt og kunden kan da velge å bytte til en annen modell, farge, størrelse eller å få pengene igjen.
 

Ditt ansvar som kunde

Vi vil samtidig gjøre deg oppmerksom på at våre produkter er produsert i skinn av beste kvalitet. Det er viktig med riktig behandling for at skinnet og produktet skal beholde sine kvaliteter. Generelt anbefaler vi at alt av skinn behandles med skokrem eller lignende for å tilføre fukt og elastisitet og deretter impregnering for å beskytte skinnet fra ytre faktorer som fukt, salt osv.
 

Tilbud og priser

Tilbud og kampanjer gjelder så lenge lageret rekker hvis ikke annet er oppgitt. Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer.